Baietii destepti si istoria

“Un boier, pe care-l dojenea pentru niște hoții, din care nu-i dăduse o parte îndestulătoare, îi răspunse:
fur, furi, fură
iar Caragea, în loc de a-l pedepsi pentru atâta îndrăzneală, l-a îmbrăcat în caftan de boier cu barbă”.

Ion Ghica, Din vremea lui Caragea, in vol. Scrisori catre Vasile Alecsandri

Caragea Voda (1812-1818) a ramas in memoria romaneasca datorita ciumei pe care a adus-o in Bucuresti la sfarsitul anului 1812, dar si, daca am folosi limba de lemn corporatista, pentru inteligenta manageriala care i-a permis implementarea unei politici fiscale eficiente ce a determinat excesiva imbogatire a administratorului financiar care era baiat destept. Normal, era o consecinta a uriasului excedent bugetar.

Astazi statul are deficit bugetar. An de an. Statul de drept nu mai este baiat destept pentru ca trebuie sa fie baiat prost. Adica inca o victorie contra reactiunii.

Despre Hronic
Sa incercam sa discutam cu luciditate despre lumea din jur.

3 Responses to Baietii destepti si istoria

  1. CiGriArg says:

    Of, istoria noastră și a băieților deștepți… Apropo, am încercat să scriu un comentariu pe blogul de pe blogspot (mă bucur că l-am găsit, l-am și introdus în blogroll, ca să nu uit cărarea spre el… 🙂 ), dar n-am putut introduce codul de securitate și pace! Cred că ceva nu e în regulă cu acel cod. Comentez, deci, tot pe acest blog.

    Succese!

    • Hronic says:

      Multumesc pentru mesaj. Pana la urma m-am hotarat sa pastrez blogul in forma aceasta si am renuntat la blogul nou de pe blogspot. Ma gandesc sa fac un blog de analiza economica, dar va trebui sa-i gasesc alt titlu.
      Am observat si eu ca sunt probleme la transmiterea unui comentariu pe blogspot. Solutia pe care o gasisem era sa selectez optiunea Open ID la introducerea datelor de autentificare.
      Citesc cu interes blogurile tale pentru ca ma fac sa gandesc ca poezia si normalitatea mai pot avea un loc in lumea noastra incrancenata.

      • CiGriArg says:

        Mulțumesc frumos pentru cuvintele bune (pe care nu știu dacă le merit pe deplin, dar le apreciez mult). Și eu urmăresc blogul tău cu mare interes. Un nou blog? O idee bună. Și em avut intenția de a crea mai multe bloguri, pentru proiecte diferite, dar… m-au făcut să mă opresc din „drum” evenimentele trsite din primăvară… O să revin și eu la ideea unei „rețele” de bloguri complementare, așa încât nu pot decât să te încurajez să creezi și blogul „specialzat” despre care vorbești. Un blog cu o temă precisă este mai organizat și mai simplu de găsit de cei care intră și caută informația pe net… Acesta ar fi argumentul principal…

        Cât privește problema comentariilor, se pare că e generată chiar de blogspot, pentru că am mai întâlnit-o și pe alte bloguri pe aceeași platformă. N-a mers nici cu openID…

Lasă un răspuns

