Aici sunt tigri sau despre ce alegem in viata

Cu mai multi ani in urma, cateva colege de serviciu m-au rugat sa le povestesc ceva interesant. Nu stiu de ce mi-a venit in minte atunci povestirea lui Ray Bradbury (1920-2012) intitulata „Aici sunt tigri” (Here There Be Tygers), o alegorie fantastica despre intalnirea echipajului unei nave spatiale cu o planeta vie care le indeplineste dorintele, dar care stie sa se si apere in fata agresiunii buldozerului cercetatorului. Povestea se va termina cu despartirea astronautilor de planeta empatica devenita agresiva, unul dintre ei preferand insa sa ramana pe planeta cu care putea comunica si care putea sa-i indeplineasca toate visele.
La inceputul saptamanii care a urmat colegele mi-au povestit cu entuziasm ca au vazut la televizor ecranizarea povestirii lui Bradbury intr-un episod al „Zonei crepusculare”. Am fost incantat de intamplare si putin dezamagit doar pentru ca nu vazusem si eu filmul.
Ray Bradbury, devenit el insusi o masina a timpului asemeni unui alt personaj al sau, a disparut din viata aceasta la inceputul lunii.
Stim cu totii ca libertatea actiunii umane tine pana acolo unde incalcam libertatea celuilalt. Toata viata facem alegeri si e bine daca putem sa le facem si in cunostinta de cauza.
Nu stiu daca alegerile locale de maine pot sa aiba o importanta prea mare, ele fiind importante daca incercam sa fim realisti mai mult pentru cei care vor fi alesi, dar oricum e tot un tip de alegere pe care viata ne-o propune. O alta alegorie ne-a aratat ca strivirea unui fluture in urma unei calatorii in trecut a avut urmari in viitorul in care au revenit calatorii. Era vorba chiar de schimbarea rezultatului alegerilor.
Ce faceti maine? Daca sunteti in Romania e bine sa va ganditi daca merita sa va faceti putin timp sa votati.
Si pentru ca am sesizat deja ce repede se schimba lumea noastra, am gasit imediat pe net filmul „Aici sunt tigri”. Daca aveti timp va puteti uita si la film. Eu vreau sa-l vad chiar acum. Colegele mele l-au vazut cu multi ani in urma.





Despre Hronic
Sa incercam sa discutam cu luciditate despre lumea din jur.

Lasă un răspuns

